Easy Organizing

Administratie

Per jaar ontvangt een gemiddeld huishouden rond de 700 geadresseerde poststukken en wel 1800 ongeadresseerde poststukken. Al deze poststukken moeten opengemaakt, gelezen, beantwoord en gearchiveerd worden. Voor veel mensen is dit een serieus struikelblok.

De Administratie doen is voor velen van ons vaak één grote vage klus. Na een lange (werk)dag heb je gewoonweg geen zin meer om naar de post te kijken. Rekeningen, reclamefolders, verzekeringspapieren komen op stapeltjes op de eettafel terecht. Als daar de stapel te groot wordt leggen we het gerust op andere plekken neer in huis. Voor je gevoel ruimt dat lekker op. Tot dat je ineens een herinneringsfactuur ontvangt en denkt: “heb ik die nu betaald of niet?”

Een wanhopige zoektocht naar de allereerste rekening van de schuldeiser volgt. Als het meezit vind je ‘m een half uur later verfrommeld tussen de Ikea gids en de Allerhande. Als het tegenzit vind je de rekening niet en doe je een betaling in de hoop dat een eventuele dubbele betaling wordt teruggeboekt…

Een chaotische administratie kost niet alleen veel tijd en energie maar geeft ook veel ergernis en stress. U weet dat er iets moet gebeuren maar ziet er als een berg tegenop om hier mee aan de slag te gaan.

Herkent u dit?

Ik kan u helpen!

Samen kijken wij hoe we de administratie kunnen ordenen en help ik u bij het opzetten van een systeem dat voor u werkt. Uw administratie is uiteindelijk op zo een manier georganiseerd dat u voortaan makkelijk zelf iets kunt terugvinden en het u goed af zal gaan alles bij te houden.

© 2020 Easy Organizing

Thema door Anders Norén